Böngésző
Közgazdaságtan Menedzsment, menedzserképzés, marketing, coaching
VISSZA A CSOPORTHOZFordulópont (Ahol a kis különbségekből nagy változás lesz)
Szerző: Malcolm GladwellKiadó: HVG
Kiadás éve: 2007
Kiadás helye: Bp.
Oldalszám: 309
Fordító: Bozai Ágota
Szerkesztő: Falcsik Mari
Fordulópont - ez az a különös pillanat, amikor egy ötlet, trend vagy viselkedés hirtelen elszabadul, és járványszerűen, megállíthatatlanul terjedni kezd. Pontosan úgy, ahogy egy influenzás ember képes járványt kirobbantani, egy kicsiny, ám precízen kiszámított mozdulat is képes divatossá, népszerűvé tenni termékeket vagy tevékenységeket.
De vajon mitől van éppen ott egy-egy fordulópont, ahol van: mitől válik egy jelenség éppen az adott ponton tömegmozgalommá, miért azon a ponton lesz egy viselkedésformából trend vagy egy viseletből mindenkire átragadó divatőrület? Hogyan vehetjük észre, hogy ilyen fordulat készül? S talán még érdekesebb kérdés az, hogy miképp lehet fordulópontot létrehozni. A példákat, amelyeket a szerző a kérdésre választ keresve tüzetesen és szórakoztatóan elemez, az élet legkülönbözőbb területeiről hozza. A könyv amerikai kiadásának sorsa maga is a fordulópont-jelenség egy jellegzetes példája: megjelenése után eltelt némi idő, majd egyszer csak - hirtelen és spontánnak tűnő módon - világsiker lett. A Financial Times körkérdésére adott válaszok szerint az üzleti élet vezetői ezt tartják a legjobb gondolatformáló műnek, a könyv számtalan sikerlistát vezet és eredeti címe, a „tipping point” elterjedt és divatos kifejezéssé vált - egyszóval ez a mű megkerülhetetlen. Jó állapotban.