Böngésző
Művészet Film, színház, kabaré, bábszínház
Árny- és bábjátékok
Szerző:Büky Béla
Kiadó:
Bp.
Kiadás éve: 1978
Oldalszám: 147
Sorozat:
Bábjátékos kiskönyvtár 74.
A kötet a bábjátszás egyik "nagy öregje", Büky Béla úttörő munkásságából ad ízelítőt. Újszerű állapotban.
KOSÁRBA TESZEM Ár: 1 500Ft.-A szavalás, színjátszás és rendezés művészete
Szerző:Bognár Elek
Kiadó:
Budapest
Kiadás éve: 1947.
Oldalszám: 224
Márton Lajos rajzaival illusztrált.
Részlet a bevezetőből:
"Igyekeztem a nagyközönséget is kielégíteni. Tudván, hogy mindenki kíváncsi a kulisszatitkokra, beleszőttem a könyvbe színészi pályámnak mulatságos és komoly epizódjait is." Ritka!
Modern papírkötésben, jó állapotban.(Biz.96)
A színészi hatás eszközei - Zeami mester művei szerint
Szerző:Vekerdy Tamás
Kiadó:
Bp.
Kiadás éve: 1999
Oldalszám: 536
Sorozat:
Ursa Minor Könyvek
A könyv magyar nyelven először tárgyalja rendkívüli részletességgel a nó-színház történetét, társadalmi beágyazottságát és világképét, színésznevelési rendszerét, színpadát és játékstílusát. S mindezt elsősorban Zeami mesternek, a nó klasszikusának, törvényei kanonizálójának pontos és sokszor szinte meglepően modernnek tűnő elméleti művei alapján. Vekerdy nem rejtegeti célját: egész könyvét egyfajta európai önvizsgálatnak szánta, a színészi hatás törvényszerűségeinek tárgyalása ürügyén modern civilizációnk olyannyira önelégült emberének akarván felmutatni egy teljesebb emberség eszményét és megvalósításának lehetőségeit. Zeami mester elméleti megállapításait Vekerdy nemcsak századunk legkiválóbb színházi szakembereinek és alkotóművészeinek vallomásaival veti össze, hanem a neurofiziológia, valamint a mélylélektan, a parapszichológia és a telepátia tudományos eredményeivel is, hisz hite szerint a színészi hatás, valamint a színész és közönsége közötti kölcsönhatás telepatikus jelenség. Pavlovtól kezdve Freudon, Jungon és Völgyesin át a telepatikus jelenségek szovjet szakértőjéig, Vasziljevig hivatkozik a könyv, szinte állandóan, a modern neurofiziológia és parapszichológia határterületeit érintő kérdésekre. Jó állapotban.
KOSÁRBA TESZEM Ár: 7 000Ft.-A színpadi rendező és munkája
Szerző:Vidor Dezső
Kiadó:
Budapest
Kiadás éve: 1906.
Oldalszám: 118
Vidor Dezső a A M. Kir. Operaház rendezője az Orsz. Szinészegyesület Szinésziskolájánk tanára.
Részlet az előszóból: "Könyvem sok fejezete tulajdonképen két főrészre oszlik. Az első részt - mely mintegy magyarázólag foglalkozik a rendező teendőivel - teljesen önállóan, a magam másfél évtizeden át szerzett szerény színházi tapasztalatai,elméleti tanulmányai és gyakorlati ismeretei alapján írtam meg és igyekeztem könnyen áttekinthető rendszerbe szedni. Hogy azonban ne csak a magam igénytelen felfogását és eszméit adjam közre, a könyv második részében bő kivonatban ismertetem több német, francia és angol olyan szakmunka tartalmát amelyek újabb időben jelentek meg a könyvpiacon..."
Szövegközti képekkel illusztrált, RITKA! mű.
Korabeli félvászon kötésben, jó állapotban. (Biz. 696)
Az igazi Hofi
Szerző:Ambrus Péter
Kiadó:
Bp.
Kiadás éve: 2006
Oldalszám: 253
Szerkesztő:
Reviczky Béla
A szerző Hofi Géza unokaöccse. A könyvben arra vállalkozott, hogy összegyűjti mindazt az anyagot, amelyben saját maga és a közelebbi családtagok (Hofi Géza testvére, unokatestvére és lemenőik) emlékeznek a művészre, az emberre, megélt kapcsolataikra. Kiderül, hogy a nagy nyüzsgéstől irtózó Hofi mennyire ápolta a rokoni kapcsolatait, milyen közvetlen viszonyt tartott
fenn legközelebbi rokonaival. A könyv tulajdonképpen egy hatalmas sztorigyűjtemény, amelynek savát-borsát Hofi hétköznapi poénjai adják. (Megtudjuk például, hogy Hofinak valóban volt anyósa, és egészen különleges kapcsolat fűzte hozzá.) A művész, akinek szinte csak a pódiumon készített fotóit ismerjük, ezúttal a földre lép, és egészen mindennapos helyzetekben ábrázolják a fényképek. Szórakoztató olvasmány egy szórakoztató művész magánéletéről. Jó állapotban.
Egy őrült naplója (Alkotók az előadásról) (Dedikált!)
Szerző:Horvai István - Darvas Iván
Kiadó:
Bp.
Kiadás éve: 1973
Oldalszám: 75 + 40 t.
Sorozat:
Szkénetéka 1. köt.
Egy biztos: aki látta ezt művet Darvas Iván előadásában, az nem felejti... Gogol novelláját ford. és magyar színpadra alkalmazta Czimer József. Rendezői példány: Horvai István. Fotó: Mezei Béla. Megjegyzésekkel kiegészítette és illusztrálta Darvas Iván. Darvas Iván által dedikált példány. Jó állapotban.
KOSÁRBA TESZEM Ár: 15 000Ft.-Emlékeim a régi jó időkből
Szerző:Szerémy Zoltán
Kiadó:
Bp.
Kiadás éve: 1929
Oldalszám: 287
Középgéczi Szerémy Zoltán (Nógrádmegyer, 1861 – Budapest, 1934) magyar színész.
Ha a géciek, megyeriek, balassagyarmatiak, alagiak el is felejtették Szerémyt, a színháztörténet nem feledkezett el a tehetséges palóc komédiásról. Ocskay brigadéros palóca, a Mire megvénülünk Topándy-ja, színészpedagógiai tevékenysége, és a színháztörténet számára felbecsülhetetlen adatokkal szolgáló írásos munkája, az Emlékeim a régi jó időkből, nem hagyja őt feledésbe merülni. Utóbbi memoárkötet hozzáférhető, kellemes, élvezetes olvasmány, melyben élete történetén kívül a korabeli színházi élet eseményeiről, jeles képviselőiről is megemlékezik. Levelezései híres kortársaival szintén színháztörténeti jelentőségűek.
Gazdag szövegközti kép- és rajz anyaggal. A címkép Zádor István, a rajzok Hermann Ádám munkái. Aranyozott kiadói egész vászonkötés, jó állapotban.
Film és story board
Szerző:Varga Csaba
Kiadó:
Pilisszentiván
Kiadás éve: 1998
Oldalszám: 235
Sorozat:
Árnyékvilág 1.
„Ezt a könyvet nemcsak a filmkészítést gyakorlók illetve gyakorolni vágyók számára írtam, hanem azoknak is, akik csupán érteni szeretnék mindazt, ami a filmkészítés szellemi hátterében zajlik (zajlódhatik?). Nem állt szándékomban passzív, lexikális tudáshalmaz átadása, hanem gondolkodásra és cselekvésre igyekeztem serkenteni az olvasókat. E könyvvel megpróbáltam a filmmel ismerkedők előtt úgy feltárni a filmet, ahogy egy kívülálló józan gondolkodó ember láthatja azt, nem figyelve a történetet, cselekményt, a sztárokat, stb. Könnyen érthető módon fogalmaztam, s megpróbáltam pusztán az egyszerű logika segítségével eljutni a film alapvető kifejezési eszközeinek meghatározásáig, hogy megmutassam, mi miért éppen olyan, amilyen (idő, filmidő, jelenetekre bontás, plánozás, kamera mozgás, montázs, jelenetek kapcsolása, ritmus, stb.). Tekintve, hogy elméleti vonatkozásban teljesen lényegtelen dolog a filmet műfajokra osztani, csak abban az esetben tettem a „film” elé jelzőt (animáció, játék, dokumentum, stb.) ha igen speciális technikai megoldásról is szót kellett ejteni”. Jó állapotban.
KOSÁRBA TESZEM Ár: 2 500Ft.-