Böngésző
Műszaki könyvek Vasút
VISSZA A CSOPORTHOZA MÁV Szolnoki Járműjavító Üzem története 1856-1981
Szerző: Kaposvári Gyula (szerk.)Kiadás éve: 1981
Kiadás helye: Szolnok
Oldalszám: 76
A Tisza mentén benépesedett Szolnok évszázadok óta szárazföldi utak csomópontja, egyben jelentős tiszai átkelőhely – kereskedelmi tranzitállomás. A legendás Szolnoki Járműjavítónak a története is egybeesik a hazai vasútépítés históriájával. A hazai vasútépítés 1846 őszén kezdődött az első, Pest és Vác, majd a második, Pest és Szolnok között lerakott vasútvonal által – utóbbit 1847. szeptember 1-én avatták fel ünnepélyesen. Ennek megnyitását közvetlenül követő időszakban a vasúti járművek karbantartása nem igényelt nagy javítóbázist, ezért Szolnokon csak egy, a fűtőházzal egyesített kis fiókműhelyt építettek fel az Indóház szomszédságában. Ez volt a legelső szolnoki vasúti járműjavító. Évek múltán azonban, amikor megnyílt a Szolnok–Debrecen (1857) és a Szolnok–Arad (1858) vasútvonal, szükségessé vált egy minden tekintetben méretesebb és felszereltebb javítóbázis létrehozása az immáron vasúti gócpont szerepét is betöltő Szolnokon. 1856-ban tehát a Tiszavidéki Vaspálya Társaság megkezdte a jelenlegi, a kezdeti bázis létrejöttét követően máig folyamatosan bővülő Szolnoki Járműjavító megépítését. Jó állapotban.
KOSÁRBA TESZEM Ár: 4 000Ft.-