KATEGÓRIÁK

A rendelés szünetel!

Kedves vásárlóink, a rendelés betegség miatt átmenetileg (2024. 11. 20. - 11. 30. -ig) szünetel. Ha ezen időszak alatt rendel könyvet, a rendszer leveszi ugyan az állományból, küld egy rendszerüzenetet és félreteszi Önnek, de a fizetés és szállítás részleteit csak november 30-a után tudjuk megbeszélni és a könyvet postázni, ha akkor is még igényt tart rá. (Tehát a könyv már az Öné, de csak később tudjuk elküldeni.) Ez ügyben e-mailben fogok jelentkezni. Megértésüket köszöni az oldal kezelője.

split

Böngésző

Műszaki könyvek Vasút

VISSZA A CSOPORTHOZ
Könyv: A MÁV Szolnoki Járműjavító Üzem története 1856-1981
A MÁV Szolnoki Járműjavító Üzem története 1856-1981 - 1. Kép

A MÁV Szolnoki Járműjavító Üzem története 1856-1981

Szerző: Kaposvári Gyula (szerk.)
Kiadás éve: 1981
Kiadás helye: Szolnok
Oldalszám: 76

A Tisza mentén benépesedett Szolnok évszázadok óta szárazföldi utak csomópontja, egyben jelentős tiszai átkelőhely – kereskedelmi tranzitállomás. A legendás Szolnoki Járműjavítónak a története is egybeesik a hazai vasútépítés históriájával. A hazai vasútépítés 1846 őszén  kezdődött az első, Pest és Vác, majd a második, Pest és Szolnok között lerakott vasútvonal által – utóbbit 1847. szeptember 1-én avatták fel ünnepélyesen. Ennek megnyitását közvetlenül követő időszakban a vasúti járművek karbantartása nem igényelt nagy javítóbázist, ezért Szolnokon csak egy, a fűtőházzal egyesített kis fiókműhelyt építettek fel az Indóház szomszédságában. Ez volt a legelső szolnoki vasúti járműjavító. Évek múltán azonban, amikor megnyílt a Szolnok–Debrecen (1857) és a Szolnok–Arad (1858) vasútvonal, szükségessé vált egy minden tekintetben méretesebb és felszereltebb javítóbázis létrehozása az immáron vasúti gócpont szerepét is betöltő Szolnokon. 1856-ban tehát a Tiszavidéki Vaspálya Társaság megkezdte a jelenlegi, a kezdeti bázis létrejöttét követően máig folyamatosan bővülő Szolnoki Járműjavító megépítését. Jó állapotban.

KOSÁRBA TESZEM Ár: 4 000Ft.-
split