Böngésző

Technika Vasút

Magyar vasúttörténet 1846-2000

Online antikvárium: Magyar vasúttörténet 1846-2000 Szerző:
Dr. Kovács László (főszerk.)
Kiadó:
Bp.
Kiadás éve: 2000
Oldalszám: 606

Ennek a műnek a szerzői (Árva Kálmán, Dr. Csikós Mihály, Kardos Péter, Dr. Kubinszky Mihály, Malatinszky Sándor, Dr. Mayer József, Rimóczi Miklós) arra vállalkoztak, hogy a szinte kimeríthetetlen vasúttörténeti dokumentumanyag felhasználásával, összefoglalva mutassák be a magyar vasutak kialakulásának és fejlődésének másfél évszázados történetét. Jó állapotban.

KOSÁRBA TESZEM Ár: 30 000Ft.-

Magyar vasúttörténet 2. (1876-tól a századfordulóig)

Online antikvárium: Magyar vasúttörténet 2. (1876-tól a századfordulóig) Szerző:
Dr. Kovács László (szerk.)
Kiadó:
Bp.
Kiadás éve: 1996
Oldalszám: 328
Sorozat:
Magyar vasúttörténet

A vasúttörténeti szerkesztőbizottság örömmel nyújtja át a múlt idők históriáit kedvelők számára a Magyar vasúttörténet könyvsorozat 1876-től a századfordulóig című 2. kötetét, mely a hazai vasutak kialakulásának legfontosabb fejezetét alkotja. Tisza Kálmán és Baross Gábor kora, mely az egységes magyar államvasúti rendszer kialakulásának történéseit öleli fel, a hazai vasutak történetének eseményekben leggazdagabb időszaka. Szép állapotban.  

KOSÁRBA TESZEM Ár: 15 000Ft.-

Vasutas dekameron - A mozdonymodell-építő, Dr. Varga Sándor (1912-2002)

Online antikvárium: Vasutas dekameron - A mozdonymodell-építő, Dr. Varga Sándor (1912-2002) Szerző:
Borsi István
Kiadó:
Szeged
Kiadás éve: 2009, 2010
Oldalszám: 208, 124

Aki egyszer is állt már egy mozdony vezérállásában, aki egyszer is érezhette, hogy mit jelent egyetlen gőzkar elmozdításával sok tonnányi szerelvényt elindítani, az tudja, hogy a vasutat csak otthagyni lehet, elhagyni nem. Borsi István - aki természetesen mozdonyon töltötte az életét -, felbuzdulva előző kötete sikerén, újabb vasutastörténeteket gyűjtött össze...  Dr. Varga Sándor jogász, gépészmérnök, de leginkább Vasutas volt. Mert szenvedélyesen szerette a vasutat, a mozdonyokat, a míves személykocsikat. Ezért is áldozta minden szabadidejét mozdonymodellek építésére. Önmaga nem, de vasútmodelljei bejárták a nagyvilágot. 100. születésnapja tiszteletére állították össze barátai, pályatársai ezt a kötetet, amely elsősorban a modellek leírása, dokumentálása miatt lehet érdekfeszítő olvasmány. 2 mű, jó állapotban.    

KOSÁRBA TESZEM Ár: 4 000Ft.-

Vasúti diesel-járművek üzeme és üzemi berendezései

Online antikvárium: Vasúti diesel-járművek üzeme és üzemi berendezései Szerző:
Takách Miklós - Trencsényi Zsigmond - Vághegyi Károly
Kiadó:
Bp.
Kiadás éve: 1963
Oldalszám: 584
Sorozat:
Vasúti Szakkönyvtár 23.

A dízelmozdony olyan mozdony, amelynek a mozgáshoz szükséges energiát egy belső égésű erőgép adja. A dízelmozdonyok erőgépe (a hajtómotor) belső égésű hőerőgép. Általában négyütemű, ritkábban kétütemű dízelmotor. A dízelmotor sajátossága, hogy terhelhetősége és leadott teljesítménye fordulatszámfüggő, alacsony fordulaton nem terhelhető, ezért járműhajtásra közvetlenül nem használható fel. Ennek kiküszöbölésére a hajtómotor és a hajtott tengelyek közé külön gépezeti egység, az úgynevezett „erőátvitel” beépítése szükséges. Az erőátvitel rendszerének kiválasztása általában a jármű feladatának megfelelően történik. Dízelmozdonyoknál jellemzően háromféle erőátviteli rendszert alkalmaznak (mechanikus-, hidrodinamikus- és villamos erőátvitel). További részletek a könyvben. Jó állapotban.  

KOSÁRBA TESZEM Ár: 15 000Ft.-

Vasúti dízeljármű-vezetők zsebkönyve

Online antikvárium: Vasúti dízeljármű-vezetők zsebkönyve Szerző:
Lovas József - Mezei István
Kiadó:
Bp.
Kiadás éve: 1986
Oldalszám: 408

A könyv összefoglalja a dízelvontatás fejlődését, a hazai dízel-vontatójárművekkel kapcsolatos legfontosabb ismereteket. Jó állapotban.

KOSÁRBA TESZEM Ár: 8 000Ft.-

Vezérállásban

Online antikvárium: Vezérállásban Szerző:
Borsi István
Kiadó:
Szeged
Kiadás éve: 2005
Oldalszám: 191

A személyes visszaemlékezésből nem csupán a mozdonyvezetők életét, nehéz munkáját, szakmájuk szépségeit (a téli éjszakában robogó mozdony hangulatát, a pusztai viharokat, a rögtönzött borozásokat, vasúti szerelmeket), de a MÁV belső életét is megismerhetjük.  A „mese" a Bugaci Kisvasúton kezdődik, Borsi István a 490-esről, illetve a motorkocsiról először MK48-ra, majd D394-esre kerül, majd innen a nagyvasútra. A nagyvasúton a csúcs természetesen a 424-es. Mindezt számos fénykép illusztrálja. Jó állapotban.      

KOSÁRBA TESZEM Ár: 2 000Ft.-

Ugrás:
Összesen: 14 könyv
Elöző 2. oldal / 2 oldal
Egy oldalon megjelenített könyvek száma:
Rendezés: