Böngésző

Technika Vasút

125 éves a Magyar Vasút

Online antikvárium: 125 éves a Magyar Vasút Szerző:
Petrik Ottó - Szegő Ferenc (szerk.)
Kiadó:
Bp.
Kiadás éve: 1971
Oldalszám: 80
Sorozat:
Vasutak világa 3.

A magyarországi vasúttörténet kezdetei a 16. századig nyúlnak vissza, amikor a történelmi Magyarország területén élő német bányászok meghonosították a fából készült nyompályát, a vasúti pálya elődjét. 1827-1828 között kísérletek folytak a pest-kőbányai lebegő vasúttal, de a lóvasúti technológia a hagyományos szállítás konkurenciája miatt nem bizonyult jövedelmezőnek. 1836-ban a király vasútépítéseket lehetővé tevő törvényt fogadott el, ezt követően heves vita alakult ki az országgyűlésen, hogy a Duna jobb- vagy bal oldali partján épüljön meg a két fővárost összekötő vasútvonal. Végül a pesti oldal mellett érvelők kerültek ki győztesen. 1844-ben kezdődött meg a Pestről induló vasútvonal építése, és a mai Magyarország területén az első vonalat Pest és Vác között 1846. július 15-én nyitották meg. 1847-ben már a Pest–Szolnok 99 km hosszúságú szakasz is elkészült. A vasút hamar gyors fejlődésnek indult, a 19. század ipari forradalmának az egyik legjelentősebb tényezője lett. A vasúthálózat teljes hossza jelenleg 7297 kilométer. A magyarországi vasúthálózat összeköttetésben áll más európai hálózatokkal, személy- és teherszállítás terén szolgáltatásokat nyújt nekik. Jó állapotban.

KOSÁRBA TESZEM Ár: 5 000Ft.-

125 éves az Alföldi Vasút

Online antikvárium: 125 éves az Alföldi Vasút Szerző:
Horváth Ferenc dr. (szerk.)
Kiadó:
Bp.
Kiadás éve: 1996
Oldalszám: 261
Szerkesztő:
Mezei István
Sorozat:
Vasúthistória Könyvek

Az Alföld-Fiumei Vasúttársaság 125 évének története számos képpel és dokumentumokkal.

Ár: 5 000Ft.-

A gőzmozdony

Online antikvárium: A gőzmozdony Szerző:
Hámori István - Varga Jenő
Kiadó:
Bp.
Kiadás éve: 1962
Oldalszám: 580
Sorozat:
Vasúti szakkönyvtár

Az első magyarországi gyártású, a MÁVAG-ban készült gőzmozdonyt 1874. január 3-án állították üzembe. A gőzvontatás hivatalosan 1984-ben szűnt meg Magyarországon, bár alkalmi jelleggel jelenleg is alkalmazzák nosztalgiavonatok esetén. A napjainkra fennmaradt magyar gőzmozdonyok többsége Budapesten a Magyar Vasúttörténeti Parkban, illetve a szomszédságában lévő – látogatók előtt zárt – Istvántelki Főműhelyben található. A kötet e vasúti vontatójármű teljes műszaki leírását és típusait tartalmazza. Árverési tétel. Jó állapotban.

KOSÁRBA TESZEM Ár: 25 000Ft.-

A lokomotív gépezete és futóműve

Online antikvárium: A lokomotív gépezete és futóműve Szerző:
Eyssen-Szeniczey Jenő
Kiadó:
Bp.
Kiadás éve: 1933
Oldalszám: 156

Az előforduló hibák és azok javítása. Jó állapotban.

KOSÁRBA TESZEM Ár: 15 000Ft.-

A MÁV Szolnoki Járműjavító Üzem története 1856-1981

Online antikvárium: A MÁV Szolnoki Járműjavító Üzem története 1856-1981 Szerző:
Kaposvári Gyula (szerk.)
Kiadó:
Szolnok
Kiadás éve: 1981
Oldalszám: 76

A Tisza mentén benépesedett Szolnok évszázadok óta szárazföldi utak csomópontja, egyben jelentős tiszai átkelőhely – kereskedelmi tranzitállomás. A legendás Szolnoki Járműjavítónak a története is egybeesik a hazai vasútépítés históriájával. A hazai vasútépítés 1846 őszén  kezdődött az első, Pest és Vác, majd a második, Pest és Szolnok között lerakott vasútvonal által – utóbbit 1847. szeptember 1-én avatták fel ünnepélyesen. Ennek megnyitását közvetlenül követő időszakban a vasúti járművek karbantartása nem igényelt nagy javítóbázist, ezért Szolnokon csak egy, a fűtőházzal egyesített kis fiókműhelyt építettek fel az Indóház szomszédságában. Ez volt a legelső szolnoki vasúti járműjavító. Évek múltán azonban, amikor megnyílt a Szolnok–Debrecen (1857) és a Szolnok–Arad (1858) vasútvonal, szükségessé vált egy minden tekintetben méretesebb és felszereltebb javítóbázis létrehozása az immáron vasúti gócpont szerepét is betöltő Szolnokon. 1856-ban tehát a Tiszavidéki Vaspálya Társaság megkezdte a jelenlegi, a kezdeti bázis létrejöttét követően máig folyamatosan bővülő Szolnoki Járműjavító megépítését. Jó állapotban.

KOSÁRBA TESZEM Ár: 4 000Ft.-

A vasúti technika kézikönyve 2.

Online antikvárium: A vasúti technika kézikönyve 2. Szerző:
Czére Béla (szerk.)
Kiadó:
Bp.
Kiadás éve: 1977
Oldalszám: 1146 + 24 t.

A kézikönyv 2. kötete feldolgozza a járművek üzemét és javítási technológiáit, ismerteti a vasút távközlő-, jelző- és biztosítóberendezéseit, tárgyalja a vasúti szemmély- és áruszállítás funkcióit és ismerteti a vasúti üzemgazdaság széles területét. Jó állapotban.

KOSÁRBA TESZEM Ár: 15 000Ft.-

A vasút újjáépítése

Online antikvárium: A vasút újjáépítése Szerző:
Gál György (szerk.)
Kiadó:
Bp.
Kiadás éve: 1946
Oldalszám: 146

Tanulmányok a MÁV háború utáni helyreállítási munkáiról. Jó állapotban, a burkoló gyűrött, sérült.

KOSÁRBA TESZEM Ár: 10 000Ft.-

Dízel-vontatójárművek

Online antikvárium: Dízel-vontatójárművek Szerző:
Bencsik László - Gátay Szilárd - Lovas József - Szládik Géza
Kiadó:
Bp.
Kiadás éve: 1988
Oldalszám: 180
Szerkesztő:
Mezei István

Dízelmozdonyvezetői tanfolyamok számára - I. rész. Jó állapotban.

KOSÁRBA TESZEM Ár: 10 000Ft.-

Ugrás:
Összesen: 16 könyv
1. oldal / 2 oldal Következő
Egy oldalon megjelenített könyvek száma:
Rendezés: